Cirrus servicesenter til Eggemoen

Fly- og helikopterverkstedet Air Service Vamdrup på Eggemoen flyplass har blitt utnevnt som Cirrus Service Center pr 1. januar 2015. Utnevnelsen innebærer bedre servicegrad til skandinaviske og særskilt norske eiere av de populære komposittsmåflyene Cirrus SR20 og SR22, siden eierne slipper lange ferryavstander.

Torben Biehl Jensen hos Air Service Vamdrup, FW & RW Technician Lars Kristensen og Knut Tronrud på Eggemoen Aviation & Technology Park. Foto: Air Service Vamdrup
Torben Biehl Jensen hos Air Service Vamdrup, FW & RW Technician Lars Kristensen og Knut Tronrud på Eggemoen Aviation & Technology Park. Foto: Air Service Vamdrup

Fly- og helikopterverkstedet Air Service Vamdrup på Eggemoen flyplass har blitt utnevnt som Cirrus Service Center pr 1. januar 2015. Utnevnelsen innebærer bedre servicegrad til skandinaviske og særskilt norske eiere av de populære komposittsmåflyene Cirrus SR20 og SR22, siden eierne slipper lange ferryavstander.

Teamet hos Air Service Vamdrup på Eggemeon har jobbet lenge for å få avtalen i boks.

- Vi har gledet oss til å dele den gode nyheten med alle i bransjen – ikke minst i Norge, hvor det er en stor nyhet for alle Cirrus-eiere, sier Torben Biehl Jensen som er business development director hos Air Service Vamdrup ApS i en pressemelding.

Virksomhetens norske avdeling som åpnet på Eggemoen i mai måned er et EASA-Part145-verksted og ligger på Eggemoen Aviation & Technology Park ved Hønefoss.

– Der er svært mange SR20- og SR22 Cirrus-fly i Norge, og hittil har disse flyenes eiere måtte ferge flyene utenfor landets grenser for å komme til et autorisert Cirrus-verksted, også kjent som et Cirrus Service Center. Utnevnelsen betyr derfor at Cirrus-eiere kan spare både tid og penger ved å benytte vårt verksted på Eggemoen – ikke minst på grunn av vesentlig kortere ferry-flyging, forklarer Biehl Jensen.

Lang erfaring med Cirrus

Selv om verkstedet først nå får offisiell status som servicesenter for Cirrus, har teamet betydelig erfaring med Cirrus og andre komposittfly som Diamond Aircraft fra før.

- Vi har hele tiden vært godkjendt til å utføre vanlig vedlikehold på Cirrus-fly, men utnevnelsen er dels et kvalitetsstempel fra fabrikkens side, dels innebærer det en oppkvalifisering av vår kompetanse og våre muligheter. Med utnevnelsen følger nemlig et tett forhold til fabrikken, slik at vi nå har langt bedre tilgang til til utdannelse, manualer, trening på fabrikken, reservedeler samt lov til å utføre garantiarbeid, sier Biehl Jensen i pressemeldingen.

Flyverkstedet på Eggemoen tar hånd om helikoptere, businessfly og allmennfly, og verkstedet har også en CAMO og et avionikkverksted ombord.

Forsiden akkurat nå

Nyheter fra AVweb

Aero: Atol 650 Amphib Finds U.S. Manufacturer

An investor group based in Maine says it will manufacture the Atol 650, a Finnish-designed high-performance light...

China Hungry For Skyhawks

For the 13th time, China has released a Five-Year Plan – a series of social and economic initiatives that has...

Cutter Authorized As Sales/Service Rep For Pilatus

With almost 20 percent of the global fleet of Pilatus aircraft operating in the Southwest United States, Cutter...

Les mer

Fra NLF-Motor

Til toppen