Torben Biehl Jensen, direktør for forretningsutvikling hos Air Service Vamdrup på Eggemoen, kan nå skilte med å være autorisert servicesenter for Piper Aircraft, her foran Oslo Flyveklubbs Piper Archer III, PA-28-181, LN-NEW etter en omfattende overhalingsjobb.

Air Service Vamdrup blir servicesenter for Piper Aircraft på Eggemoen

Flyverkstedet på Eggemoen drar stadig i land nye avtaler om servicesenterstatus. Garmin og Piper Aircraft er de to siste skuddene på stammen.

Publisert Sist oppdatert

EGGEMOEN flyplass får nok en verkstedfunksjon når Piper Aircraft nå utpeker Air Service Vamdrup som autorisert servicesenter for den tradisjonsrike flyprodusenten.

På Pipers hjemmeside har man hittil blitt henvist til Danmark for å finne noen med status som "authorized service center". Det betyr selvsagt ikke at Piper-fly må ferges til Danmark for service: Tvert i mot er Piper et av de enkleste flyene i verden å finne kvalifiserte serviceteknikere til. Statusen som autorisert servicesenter gir likevel noen fordeler for verkstedet på Ringerike. Air Service får nå direktekontakt med produsenten i USA, de kan utføre garantiarbeider, de får tilgang til en "hot-line" for feilsøkingsstøtte, og de kan bestille deler rett fra fabrikk. 

– Vår nye status som autorisert servicesenter betyr at Piper-eiere kan forvente enda bedre service, sier Torben Biehl Jensen som er direktør for forretningsutvikling ved Air Service Vamdrups Eggemoen-base. 

– Det er mange Piper-fly i Norge, gamle så vel som nye, så vi er tilfreds med å kunne tilby eierne ekstraservice. Dessuten leverer Piper som kjent gode, solide produkter og er en av de virkelig veletablerte produsentene som har vært aktive på allmennflyfronten siden man begynte å bygge fly. Derfor er det bra å komme enda tettere på dem, fortsetter Biehl Jensen. 

Stadig flere tjenester

Air Service Vamdrup tilbyr stadig flere tjenester til det norske småflymarkedet fra Eggemoen. Tidligere i år sikret verkstedet seg status som Garmin-dealer:

– Vi har jobbet i flere år for å få dealerstatus for Garmin – det er en status man langt fra får tildelt uten å ha vist seg fortjent til det. Garmin er en av de største produsentene i markedet for flynavigasjon, så det er naturligvis viktig for oss å kunne tilby de tjenestene som følger med en slik status, uttalte Biehl Jensen i en pressemelding.  

Dealerstatusen åpner blant annet for garantireparasjoner og direktestøtte fra produsenten. 

Som formidlet i Flynytt nr 2/2016, har Air Service også blitt Cirrus CAPS servicesenter.

– Vi utvikler produktspekteret kontinuerlig: Fra før har vi fordypet oss i Continentals Centurion-motorer (tidligere Thielert, red. anm.), og nå kan vi også etterhvert tilby flere og flere tjenester innenfor komposittreparasjoner, avslutter Biehl Jensen. 

Powered by Labrador CMS