Siste frist for å fortelle EASA om GA

Norges og Europas allmennflygere og allmennflyoperatører har nå bare én dag igjen på å svare på en spørreundersøkelse som skal gi flysikkerhetsbyrået EASA mer innsikt i dette segmentet av luftfarten. 16. august er siste frist for å svare.

EASA, her representert ved informasjonssjef Ilias Maragakis og Emilie Verkouter, ønsker å gjøre regelverket enklere. Nå kan du bidra ved å svare på noen raske spørsmål, innen 16. august. Foto: Lars Brede Grøndahl
EASA, her representert ved informasjonssjef Ilias Maragakis og Emilie Verkouter, ønsker å gjøre regelverket enklere. Nå kan du bidra ved å svare på noen raske spørsmål, innen 16. august. Foto: Lars Brede Grøndahl

Europeisk allmennflyging er langt fra godt nok dokumentert med tanke på omfang, hvilke typer luftfartøy som benyttes, hvor mange timer hver pilot flyr i året med videre. Mangel på kunnskap om operatørene gjør det vanskeligere å skreddersy regelverk for denne delen av luftfarten, samtidig som det er krevende å måle resultatet av de regelverksendringene som har skjedd de siste årene.

For å bedre innsikten i europeisk allmennflyging og luftsport, har EASA derfor engasjert et analysefirma til å gjennomføre en spørreundersøkelse.

– Undersøkelsen er nødvendig for å sikre at vi får til vårt mål om "simpler, better and lighter rules for general aviation", sier Astrid Klinger-Krey som er prosjektassistent hos EASA.

Du kan svare på undersøkelsen her: https://survey.enalyzer.com/?pid=f7d8ks2h

Forsiden akkurat nå

Nyheter fra AVweb

Aero: Atol 650 Amphib Finds U.S. Manufacturer

An investor group based in Maine says it will manufacture the Atol 650, a Finnish-designed high-performance light...

China Hungry For Skyhawks

For the 13th time, China has released a Five-Year Plan – a series of social and economic initiatives that has...

Cutter Authorized As Sales/Service Rep For Pilatus

With almost 20 percent of the global fleet of Pilatus aircraft operating in the Southwest United States, Cutter...

Les mer

Fra NLF-Motor

Til toppen