Selges: Cessna 172N - Perfekt maskin både for langturer og skoling

Veldig god teknisk stand. Originalt interiør.Pris: 380.000,- eller bud

Opprettet: 30. Jul. 2013 00:00

Fabrikant Cessna 172N
Produksjonsår 1979
Totaltid (skrog) 2600
Tid siden overhaling, motor 562 timer pr. 1. mai 2012

Bruksområde: VFR dag og natt
Reg: LN-HOG
Mod: 1979.
Motor: Lycoming 320-D2J ny på ca 1800 TT for skrog. Dette på grunn av stopp av tidligere Lycoming H-motor. MTOW ble økt med 30-40 kg.
Drivstoffkostnad: ca 300 kr pr time med STC for MOGAS
Long range (180 liters) tanker gir 5t 45m på 75% med TAS på 100 knop
Lav totaltid (TT) skrog: ca 2600 timer
Enda lavere Total Time Since New (TTSN) på motor: ca 650 timer
10 års kontroll med overhaling av veiv- og kamaksel er blitt tatt i 2012. Vil være meget sannsynlig at motor kan gå langt på overtid.
Aircraft Maintenance Program (AMP) etablert av Flyteknisk på Notodden. Masse småting ble byttet i forbindelse med dette. Full review tatt i 2011 og 2012. Innmeldt i Camo hos Flyteknisk.
Årets vedlikehold er tatt. Airworthyness Review Certificate (ARC) er dermed gyldig til mars 2014
Tannis motorvarmer med 220V gjennomføring til cockpit fra 2009.
Stått i hangar på Stord.
Frontrute skiftet i 2009
Duel breaks
Sigtronics 4 x intercom, dual push-to-talk
406 MHz ELT
Transponder byttet i 2011
Com/Nav RT385A byttet 2012
Avinoikk: 2 COM/NAV, VOR, ILS, DME, ADF
Retningsgyro byttet i 2012
2 høydemålere.
Rorhengsler er tight og fin.
Veldig god teknisk stand. Originalt interiør.
Pris: 380.000,- eller bud

E-post: trond.nypan@haugnett.no

Forsiden akkurat nå

Nyheter fra AVweb

Bombardier Says Mitsubishi ‘Misappropriated’ Data

Bombardier, based in Canada, has sued Mitsubishi Aircraft, of Japan, claiming that some workers recruited from...

'Stunt Rapper' Dies In Wing Walking Accident

A Los Angeles-based “stunt rapper” died Saturday while wing walking for a video shoot in southern British...

NTSB Calls For 25-Hour CVR Duration

The current requirement for cockpit voice recorders to store just two hours of data is not enough, the NTSB says...

Les mer

Fra NLF-Motor

Til toppen