Selges: Cessna 172N - Perfekt maskin både for langturer og skoling

Veldig god teknisk stand. Originalt interiør.Pris: 380.000,- eller bud

Opprettet: 30. Jul. 2013 00:00

Fabrikant Cessna 172N
Produksjonsår 1979
Totaltid (skrog) 2600
Tid siden overhaling, motor 562 timer pr. 1. mai 2012

Bruksområde: VFR dag og natt
Reg: LN-HOG
Mod: 1979.
Motor: Lycoming 320-D2J ny på ca 1800 TT for skrog. Dette på grunn av stopp av tidligere Lycoming H-motor. MTOW ble økt med 30-40 kg.
Drivstoffkostnad: ca 300 kr pr time med STC for MOGAS
Long range (180 liters) tanker gir 5t 45m på 75% med TAS på 100 knop
Lav totaltid (TT) skrog: ca 2600 timer
Enda lavere Total Time Since New (TTSN) på motor: ca 650 timer
10 års kontroll med overhaling av veiv- og kamaksel er blitt tatt i 2012. Vil være meget sannsynlig at motor kan gå langt på overtid.
Aircraft Maintenance Program (AMP) etablert av Flyteknisk på Notodden. Masse småting ble byttet i forbindelse med dette. Full review tatt i 2011 og 2012. Innmeldt i Camo hos Flyteknisk.
Årets vedlikehold er tatt. Airworthyness Review Certificate (ARC) er dermed gyldig til mars 2014
Tannis motorvarmer med 220V gjennomføring til cockpit fra 2009.
Stått i hangar på Stord.
Frontrute skiftet i 2009
Duel breaks
Sigtronics 4 x intercom, dual push-to-talk
406 MHz ELT
Transponder byttet i 2011
Com/Nav RT385A byttet 2012
Avinoikk: 2 COM/NAV, VOR, ILS, DME, ADF
Retningsgyro byttet i 2012
2 høydemålere.
Rorhengsler er tight og fin.
Veldig god teknisk stand. Originalt interiør.
Pris: 380.000,- eller bud

E-post: trond.nypan@haugnett.no

Forsiden akkurat nå

Nyheter fra AVweb

Attempted Hijacking Diverts Aeroflot 737

Aeroflot Flight SU1515 made an emergency landing at Russia’s Khanty-Mansiysk airport (HMA) after a passenger...

Controllers Quitting To Find Paying Work

Air traffic control personnel are resigning to seek other work after a month without pay and a union...

Going For Cold

It’s going to be a chilly 45 degrees in normally balmy Savannah, Georgia on Monday (near freezing overnight) so...

Les mer

Fra NLF-Motor

Til toppen