Du vet du er pilot når...

Hvor mange punkter kjenner du deg igjen i?

NOE FOR SEG SELV: Piloter er ikke helt som alle andre. (Bilde: William Perugini)

1        ... Du tar deg i å sikte på midtlinjen når du kjører bil.

2        ... Du vet at Victor ikke er en person.

3        ... Du studerer værmeldingen nøye selv om du ikke skal ut og fly.

4        ... Vennene dine stoler mer på deg enn på meteorologene.

5        ... Du kan en rekke forkortelser som ikke gir mening for «de vanlig dødelige» (ATO, ATS, EASA, PPL(A), LAPL(A), SPL, VFR, IFR,  VMC, SEP, TMG, osv...).

6        ... Du går en runde rundt bilen før du setter deg inn.

7        ... Og når du får satt deg inn i bilen letter du etter sjekklisten.

8        ... Den bilen burde vel strengt talt vært byttet ut for fem år siden, men du har brukt alle pengene på å fly.

9        ... Du er mer bekymret for å miste loggboken enn ungen.

10    ... Du blir ofte kalt kaptein _________ (navnet ditt).

11    ... Du skylder alltid på sidevind hvis du har hatt en dårlig landing.

12    ... Du bruker uttrykk som ETA og ETD i dagligtalen.

13    ... Når du er på boligjakt er distanse til nærmeste flyplass det første du sjekker.

14    ... Du kan navnet på alle skyene og blir i dårlig humør bare noen nevner Nimbostratus.

15    ... Du har vondt i nakken fordi du alltid titter opp på himmelen for å se etter fly.

16    ... På kameraet ditt har du tusen bilder av fly, men det finnes knapt noen mennesker.

17    ... Du avslutter telefonsamtaler med luftfartøyets kjennesignal.

18 ... Du har nikket gjenkjennende til de fleste av punktene på denne listen.  

FUNKER ALLTID: Dårlig landing? Det skyldes selvfølgelig sidevinden..
FUNKER ALLTID: Dårlig landing? Det skyldes selvfølgelig sidevinden.. Foto: H.chesworth / Wikimedia Commons

 

Kilder: Aaron Iee, Bold method, PPRuNe  

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Nyheter fra AVweb

Icon Sets Low-Altitude Standards

<p>Citing a lack of FAA guidance or industry expertise in training pilots for low altitude operations, Icon Aircraft...

FAA: Ban Laptops from Baggage Holds, Not Cabins

<p>Just months ago, government security agencies were contemplating a ban of electronic devices larger than a...

ERAU Investigates Language As Safety Issue

<p>The impact of misunderstandings between pilots and air traffic controllers due to language differences has been...

Les mer

Fra NLF-Motor

Til toppen